17 December 2011

jom santai sebentar...


apa khabar semua? semoga korang semua sihat sejahtera... kenapa? ada yg rasa pening2 lalat...rasa bosan...
jgn risau.. hari ni saya nak sharekan sesuatu yg mungkin boleh menghilangkan bintang2 halimunan di atas kepala korang... jom kita santai sekejap dgn lawak2 di bawah ni...
perhatian: lawak ni cuma hasil taipan tgn saya... bukan saya yg reka lawak ni yer...

pak pandir ke kebun
seperti biasa, pak pandir hendak pergi memotong getah. mak andeh akan menyediakan peralatan pak pandir. pak pandir pun pergilah nak memotong getah.
"hati-hati ya bang semasa di tepi jalanraya besar tu nanti!" pesan mak andeh.pak pandir berjalan kaki melalui sebuah jalanraya untuk sampai ke kebun getahnya...

semasa pak pandir berjalan di tepi jalanraya besar tersebut, ada sebuah papan tanda yg baru betul2 dipasang di depan kebunnya. selepas dia membaca papan tanda tersebut, dia pun pulang dgn hampa..

mak andeh hairan pak pandir pulang ke rumah lalu bertanya, "kenapa bang?" pak pandir pun menjawab, "sejak bila kerajaan takbagi kita memotong getah. diletaknya papan tanda besar di tepi jalan depan kebun kita tu.. papan tanda "DILARANG MEMOTONG"...

pengajaran drpd lawak di atas ialah kita tidak boleh memotong di jalan raya... hmm? takde kaitan kan dgn cerita di atas? hihi...

~dah abis dah~

4 conteng-conteng:

buzz_ziela said...

haha..ingatkn ape la tadi :D

sya tag awk http://nurbazilah97.blogspot.com/2011/12/1st-giveaway-by-nadia.html

jom join~

puteri nur afiqah said...

@buzz_ziela
haha.. okey2...

Shaidatul Amnie Mikey Mikidin said...

hihihi...lucu'y crta pak pandir ni..:)

puteri nur afiqah said...

hihihi... :)