27 July 2012

a butterfly's lesson..

sedar tak sedar sebenarnya byk pengajaran yg boleh kita ambil melalui haiwan2 yg ada di sekeliling kita... mcm tu jugak dgn rama2 ni... walaupun kehadirannya selalu tak kita sedari, tapi ada sesuatu yg boleh kita ambil dri rama2 ni... nak tahu??? jom... tengok bawah ni dan mari kita hayati sama2....








moral of the story: kadang2 kesusahan itulah yg kita perlukan dlm hidup kita... kalau kita dibenarkan untuk menjalani kehidupan tanpa ada ujian dan halangan, kita tidak akan mnjadi skuat dan setabah kita sekarang... dan kita tidak akan boleh 'terbang'....

akhir sekali, sebelum saya tamatkan entry saya hari ni, jom kita renungkan kata2 kat bawah ni... selamat berpuasa yerk!!!

I asked for strength..
and I was given difficulties to make me strong...

I asked for wisdom...
and I was given problems to solve...

I asked for prosperity...
and I was given a brain and brawn to work...

I asked for courage...
and I was given obstacles to overcome...

 I asked for love...
and I was given troubled people to help...

I asked for favours...
and I was given opportunities...

I received nothing I wanted...
but I received everything I needed...


~dah abis dah~





2 conteng-conteng:

BeBear said...

ni kn ke ceramah ari tu ek? pndi putri cari entri tok blog. hihihi..... ^-^

puteri nur afiqah said...

@BeBear
hihihi...