24 December 2012

Alkisah saya dan mereka...

Moshi2 semua


honestly, you are so cute

Siapa kat sini ada kawan baik... Angkat tangan ! Satu, dua, enam, pat ratus.. Fuh, banyaknya ! Penat nak kira.. Okey, siapa ada kawan yang bukan manusia, angkat tangan ! Krik krik.. yeah, ada sorang ! Cengkerik namanya..

Saya pon ada kawan baik jugak.. Diorang ni terbahagi kepada dua kategori.. Manusia dan bukan manusia. Hari ni saya nak cerita pasal kawan baik saya yang bukan manusia tu.. Err, kalau bukan manusia apa yerk ?  Bunian.. Hurm.. korang rasa tak bulu roma korang meremang dan terpacak sepanjang 5 cm ? Err.. seram la pulak.. Haish ! jangan fikir bukan bukan la. Mereka tu adalah...
-
-
Kucing.. Yea ! That's right.. 
Mereka ni haiwan.. Bukan manusia.. 
-
-
Saya adalah 9 ekor kucing.. Tapi saya paling rapat dengan tiga ekor kucing  yang diberi nama Otot Endek, Cemik dan Amoi.. Cemik dan Amoi ni permepuan manakala Otot endek ni lelaki.. Saya rasa macam diorang ni terbabit dengan cinta tiga segi la.. Ontot suka dekat Cemik.. Amoi pulak suka dengan Ontot.. Boleh pulak camgitu..

So, hari ni saya nak ceritakan serba ringkas tentang diorang yang merangkap teman sehati sejiwa ni..

 
 Introducing her, Cemik.. Dia ni kucing betina *err.. macam kasar je betina*.. okeylah dia ni kucing perempuan yang berbulu htam kecoklatan.. Haha.. Saya rasa dia ni tak layak jadi perempuan sebab dia lagi sesuai jadi lelaki.. Dia ni kucing ternakal sekali.. Habit dia adalah menangkap lipas.. Kalau tangkap je takpelah, ni dia pergi bawak ke ruang tamu.. Kadang kadang time saya tengah buat homework, dia pergi letak lipas tu atas modul saya.. Huh, dah la saya ni anti lipas.. Annoying sungguh kucing ni...

 This is Amoi.. Amoi ni adalah adik beradik cemik.. Dia ni berwarna belang belang.. Apa yang uniknya tentang Amoi ni, ekornya adalah sepanjang 20 cm lebih.. *baru ukur tadi*.. Panjang kan ? Dari segi perwatakannya pulak, dia ni lemah lembut macam gadis melayu terakhir..Dia ni manja dan suka melembikkan badan dia.. Comel lettew...

 Inilah dia Ontot Endek atau lebih dikenali dengan nama Otot, Tot, Merah dan sebagainya.. Dia ni berbulu oren.. Dia ni anak saudara kepada Cemik dan Amoi.. Kenapa nama dia ni pelik sangat ? Ontot Endek ni adalah shortform kepada perkataan kontot dan pendek disebabkan tekstur badannya yang kontot dan pendek.. *menurut kakak saya*.. Dia n lah kucing yang paling saya rapat.. Saya suka cakap cakap dengan dia dan main lidi dengan dia.. Dia ni suka duduk atas sofa yang luas.. Kiranya sofa tu dah jadi 'port' dia lah..Dia ni kuat merajuk. haha.

Kepada kucing kucingku sayang, terima kasih kerana sudi mewarnai hidup saya..
 Best friends are the people in life that make you laugh a little louder, smile a little brighter and live a little better
Nota meow moew..
 Gambar kat atas tu bukan gambar kucing saya yang sebenar..
Saya sengaja tak nak tangkap gambar diorang sebab takut korang curik pulak..
Hikhik...
p/s : Korang ada haiwan peliharaan ? Jom share dengan saya....



~dah abis dah~



11 conteng-conteng:

Tentang Mis Rheia said...

alolo.... comel kucing.. hihi.. suka2.. :-)

are_lin@yu said...

tak than tgk comey sgt.hihi

deqjamucuxx said...

comeeeiiiiiiiiii

Fara Tasya said...

Tagging You !!

http://faratasyadiary.blogspot.com/2012/12/follower-ke-700.html

Adiba™ said...

Futoo, 9 ekor tu...mesti awesome kan

eimuizduaf said...

Semua comey2 kucing :)

Puteri Afiqah said...

Tentang Mis Rheia, are_lin@yu, deqjamucuxx hihi.. comel comel :)

Puteri Afiqah said...

Fara Tasya yea ! hikhik :)
terima kasih :)

Puteri Afiqah said...

Adiba™ hihi :) awesome sangat !

eimuizduaf hihi. comel kan ? :)

cik buku said...

kucing memang sahabat sejati ;)

Puteri Afiqah said...

cik buku hihi :) betul2 :)