25 December 2012

mendodol doodle ?

Moshi2 semua...

Jyeah ! Matahari  sudah tercacak pacak di udara.. Hohoh.. Eksited kemain sebab mengupdate waktu tengahhari.. Yela, selalunya awal- awal pagi lagi muka saya ni dah terjengul depan new post ni, ye dak ?

Mendodol doodle
Fuuhhh.. Penatnya buat dodol.. Habis keluar semua peluh jantan I *errr...* Kalau macam ni tak payah exercise pon takpe.. Buat dodol je dah keluar bertrillion billlion million perpuluhan kosong kosong peratus peluh dalam badan ni .. hek hek..

Err.. Mesti korang tak faham apa yang cuba saya perkatakan di sini,, ye dak ? Bukan korang je yang tak faham, saya pun tak faham ! Kucing  oren yang tengah baring sebelah saya ni pon tak faham tau ! Akhirnya dia pon tertidur dengan penuh pertanyaan dalam kepala... *merapu lagi dan lagi*

Okey, saya pon dah malas nak main sorok sorok au cak au cak macam udang di sebalik batu... Biar saya terangkan.. Sebenarnya, saya tak buat dodol pun.. saya buat doodle.. Nampak kan perbezaan di situ .. Tak nampak yerk ? Okey, biar saya ringkaskan dalam formula ringkas matematik darjah 1

dodol = 1 huruf 'o'
doodle = 2 huruf 'o'
nampak tak ?

maka, ekspedisi memasak dodol pun bermula.. Sebelum tu, mestilah kena sediakan bahan- bahannya dulu ye dak ? 

Resepi Dodol Doodle

Bahan- bahan :
 Paint tool SAI *expired version*


Cara- cara membuat :
 Langkah pertama, korang klik pada link ni...
 Sila patuhi langkah langkah yang disediakan dalam link tersebut

So, setelah 2 jam bersengkang mata, akhirnya siap jugak doodle saya.. Nak tengok ? Jom !
err.. Ini ke ? Hoho.. Bukan lah.. ni doodle pertama saya..

tadaa !comel kan ? kan ?

Okey lah tu daripada yang sebelum tu.. Kira satu kemajuan la ni.. Siapa- siapa yang tertarik dengan doodle ni, korang boleh ambik... *ngehngeh.. ada yang tertarik ke ?*

practice makes perfect kan ?



~dah abis dah~



7 conteng-conteng:

Cik Pensil said...

tak taruk santan ke ? =P

Hidayatul Afzam said...

jemput join GA sy :) http://princess1405.blogspot.com/2012/12/end-year-giveaway-by-princess1405.html


Jangan lupa join mereka juga : TOPUP RM100
& KENALI KAWAN BAIK

~atieput3~ said...

tgn keras cm sy ni, boleh ke?ahahaha

Hatimi Tahirruddin said...

ada peningkatan yg mendadak... :)

Puteri Afiqah said...

Hatimi Tahirruddin terima kasih :)

cik kiera said...

tq tag ke blog akk dear :)

Puteri Afiqah said...

cik kiera welcome :) thanks for the tuto