23 December 2012

sekolah ??

moshi2 semua..

rindu nak menaip  entri.. padahal baru je semalam join segmen.. huhu...

Hari ni hari Ahad.. Permulaan bagi minggu terakhir kat rumah..  Permulaan bagi minggu terakhir bersama rumah dan tv dan laptop dan facebook dan blog dan tidur dan novel dan kucing dan ..... Oh, Hentikan ! *Huhu, terjiwang kejap*

countdown to school 7 days

Hurm, sekarang ni mesti ramai yang dah meng'countdown'  nak pergi sekolah kan ? Huhu.. Dan pada murid- murid yang lebih bersemangat waja, pastinya mereka akan meng'update' status dalam facebook yang berbunyi ' Lagi tujuh hari nak balik sekolah ! Huwaa !' dan macam2 lagi status.. Huhu..

Eh2. baru perasaan.. Facebook dah tukar soalan la.. Dari " What's on your mind ? " dah jadi " What's going on ? " Wah, bagus ! Ini satu kemajuan.. 

Awak tanya saya what's going on ? Entahlah.. Saya pon tak tahu..
~Keserabutan melanda~

Hurm.. Kalau kita tanya kat segelintir murid murid aka kanak kanak riang suka loncat loncat tentang kenapa mereka pergi sekolah, mesti jawapan yang akan diperoleh adalah 
 "Mestilah sebab nak belajar...."
 "PBS !! "
 "Nak jumpa kawan- kawan...."
 "Sebab mak dengan ayah suruh.. "
Mungkin ada banyak lagi alasan selain daripada yang tertaip di atas.. Tapi, itu adalah antara alasan kenapa saya pergi sekolah.. Tapi, betul ke alasan tu ? Sebab pertama tu memang tepat macam segi empat tepat tapi alasan 2, 3, dan 4 ?

Mungkin sebab alasan alasan ni lah saya masih belum terima sekolah menengah dalam hidup saya... *sori to say..* tapi saya akan cuba perbetulkan alasan alasan ni ...Apa yang perlu saya belajar ? Sudah pastilah saya perlu belajar BM, BI, Math, Sains, Agama, Arab, Sejarah, Geografi, errr.. lagi satu apa yerk ? ha ! Kemahiran Hidup.. hoho.. dan saya juga perlu belajar untuk menjadi seorang manusia.. Bukan sekarang ni saya adalah kucing  dan perlu belajar menjadi manusia tapi saya nak belajar cara untuk menjadi manusia yang sebenar !

Kenapa saya belajar ? Jyeahh ! Saya belajar kerana Allah.. Sya belajar kerana ibu bapa saya.. Dan saya belajar kerana diri saya sendiri.. Saya belajar untuk menjadi orang yang berjaya di dunia dan akhirat.. *winkwink* 

Dear school, i'm trying to love you ! Got it ?

Kepada korang korang yang rasa tak nak pergi sekolah macam saya, *wujudkah? * sila perbetulkan niat anda yerk ! Majulah sekolah untuk negara ! *hoho, dapat semangat baru !* 

wish me the best for the next year ! Chaiyok PBS victim ! 



~dah abis dah~



7 conteng-conteng:

huda said...

selamat kembali ke sekolah. hehe. ok samalah dgn akak , 3 Jan kne balik kolej masuk ke semester baru... huhu

Reiko Masashi said...

selamat blajar lg :)

batrisyia hannah said...

ohmygosh ! PBS ! Ta0n depan lagi menyeksakan !

eimuizduaf said...

Macam tak percaya jee lagi seminggu ! OOOOOOOOOOOOOH . Mencik aah >3< . HAHAHA .

Puteri Afiqah said...

huda
arigato.. selamat kembali ke kolej, kak :)
Reiko Masashi
terima kasih :)
batrisyia hannah
hoho.. PBS ~ :)
eimuizduaf
betul2.. memang tak percaya !! huwaa... mencik!! hihi :)

Ayuni Yusop said...

Ambil bahasa arab juga ke? Yuni pun ambil bahasa arab juga. Bolehlah jadi geng macam ni. hehehehe

Puteri Afiqah said...

Ayuni Yusop
Yea ! Sep2...
Kita geng :)