18 January 2013

One step older..

Moshi2 semua.. *hatiku berbunga bunga*



Wah, berbunga- bunga saya hari ni.. Kenapa ? Tekalah ! Tekalah !  *eksited*.. Okeyla, malas nak berteka teki teka tekuk dengan korang.. Meh saya bagitau kenapa saya berbunga- bunga segala bagai...


 Happy birthday to me..
Happy birthday to me...
Happy birthday to me...
Happy birthday to me.... 

 Allah selamatkan saya...
Allah selamatkan saya...
Allah selamatkan Puteri Nur Afiqah...
Allah selamatkan saya... 
*takde orang nak nyanyi untuk saya.. biarlah saya nyanyi untuk diri sendiri...

Alhamdulillah, pada tanggal 18 Januari 2013 bersamaan dengan 6 Rabiulawal 1434 genaplah umur saya 14 tahun *muda lagi tau*.. Alhamdulillah saya masih diberi peluang untuk bernafas di bumi yang indah ni.. 

Hurm.. dah 14 tahun rupanya saya.. Kalau dulu cuma boleh merangkak dan bertatih, sekarang dan boleh berjalan dan berlari dengan lajunya.. *abaikan perkataan lajunya tu*..Tak sangka pulak rasanya.. Rasanya baru semalam saya menguwekk uwekk kat katil hospital besar Ipoh tu.. 

Di usia yang ke 14 ni, saya harap saya dapat :

 Menjadi insan yang berbakti kepada diri sendiri, ibu bapa, masyarakat, agama dan negara...
 Berfikir dengan lebih positif dan lebih matang.. Tak nak dah jad kanak-kanak ribena loncatloncat tak tentu arah
  Menjadi orang yang berjaya di dunia dan akhirat..

Semoga apa yang saya impikan ni dapat menjadi kenyataan suatu hari nanti... Amin.. Korang jangan lupa doakan saya yerk...

Semakin bertambah usia kita, semakin hampir kita dengan kematian... *take note..



~dah abis dah~
entri ini dipublish oleh robt atau dalam erti kata lain autopublish 




6 conteng-conteng:

Niqi said...

Happy Belated Brithday to you Puteri...boleh on9 blog ke kat sek

Puteri Afiqah said...

Niqi thanks.. takde la.. entri tu auto publish je :)

Florence Ayum said...

belum terlambat lagi kan? hehehee happy bthday ! may god bless you and success in your life. :)

Hanida Moss said...

happy belated birthday yer sayang :)

Sherlyanna Angiela said...

saya lambat la... hmm.. tak apa la.. biarla lambat, yg penting saya boleh ucapkan 'happy birthday'.. Happy Birthday Princess Diary..Semoga panjang umur dan berjaya dalam pelajaran... dan jangan lupa pada diri... ^_^

Puteri Afiqah said...

Florence Ayum, Hanida Moss, Sherlyanna Angiela thanks sangat2... :)