27 May 2013

Segmen Chomell Cuti Sekolah

Rindunya kat blog ni... Lama sungguh saya tak menaip entri baru.. Jari yang dulunya menaip selaju ulat bulu sekarang dah jadi selaju siput .. Nampak sangat kekakuannya disitu .. *mukaddimah yang biasa didengari bila dah lama tak menaip*

Okay, straight to the point.. Disebabkan saya perasan saya ni CHOMELL, saya pon dengan gaya CHOMELLnya mengisytiharkan bahawa saya join segmen CHOMELL ni.. 


Bukan saja nama segmen ni 'segmen CHOMELL', tapi banner segmennya pon CHOMELL seCHOMELL  penganjurnya yang CHOMELL yang mempunyai blog yang CHOMELL..

So, untuk memenuhi terma dan syarat yang ditetapkan, saya mesti jawab soalan- soalan CHOMELL yang diberikan.. Here comes the CHOMELL questions... 

 Ada nama timangan tak ? Yang masa kecik-kecik orang bagi ? Kalau ya, apa ?
Nama timangan saya Ikah. Tapi normally kawan- kawan kat sekolah panggil Puteri, ada jugak yang panggil saya Princess.. *terserlah kegedikan disitu*.. Tapi masa kechik- kechik, kakak saya panggil saya Bushuk.. Tapi, saya tak busuk.. Ulang suara.. saya TAK BUSUK ... Saya wangi~

 Warna paling benci ?
Saya tak berapa nak suka warna yang menCaPub.. Err, CaPub tu ape yerk ? Ekceli CaPub tu bahasa budak asrama yang dalam long formnya bermaksud Cari Publisiti.. Eh ! Warna pon cari publisiti yerk? Warna yang cari publisiti ni maksudnya warna yang striking, yang sakit mata  memandang tu...

 Lagu paling digemari ? Yang latest.
Saya suka lagu  'Kita- Forteen'.. Ala, lagu opening 'Sebenarnya Saya Isteri Dia' tu.. Saya suka lagu tu tapi tak tahu lirik.. hoho.. Bila orang suruh nyanyi, saya miming je lalalalala~ Kalau lagu yang lagi latest daripada tu saya tak tahu.. Maklumlah saya ni dah macam kodokdi bawah tempurung

 Kalau ada orang bagi baucer shopping, apa benda first terfikir nak beli ?
Novel ! Yeah, saya suka sangat baca novel ! Bukan setakat suka, tapi obses.. 

 Time bosan buat apa ?
Makan..   Makan boleh menghilangkan bosan tau.. Tapi, saya ni makan la banyak mana pon still tak gemuk2 jugak.. Banyak sangat kot cacing dalam perut ni.. Kalau takde makanan kat rumah, saya akan merungut2 minta makanan.. Kalau tak dapat jugak makanan, terpaksalah saya menjalankan proses membuat tahi mata sambil melakar peta semenanjung malaysia..

 Subjek paling pro ?
Dulu time sekolah rendah, saya pro sangat Mathematic.. Tiap kali exam je mesti dapat 100.. *riyak habis la ni*.. Tapi bila masuk sekolah menengah, time exam haritu terus dapat C *dush ! gedebuk ! * Apepon, math sentiasa di hati~

Terima kasih ye sebab sudi mendengar bebelan CHOMELL saya ni.. Lastly, saya menyeru kepada anda2 yang CHOMELL di luar sana tu untuk join segmen CHOMELL ni.. Kalau korang join segmen CHOMELL ni, korang berpeluang memenangi hadiah  CHOMELL.. Bukan tu je.. Korang jugak akan jadi bertambah CHOMELL.. huhu

* Ehh ! baru terperasan betapa banyaknya perkataan CHOMELL dalam entri ni..



~dah abis dah~



8 conteng-conteng:

AiSyA LiEzA said...

terror nyer math kak ika :)) hee~~ sy un suka novel ^__^

Puteri Afiqah said...

AiSyA LiEzA kihkih.. amin :)
yea ! kite samelah.. minat novel ^^

Eiyka Rieyxa said...

Senarai nama peserta sudah diupdate! Check yours now! :)

http://budakkecikbermonolog.blogspot.com/2013/05/bakal-pemenang-segmen-chomell-cuti.html

Nur Aqilah said...

hai Puteri. :)
blogwalking here dr segmen sama. jom singgah blog sy. :)
http://nuraqilahmuhamadnazori.blogspot.com/2013/05/segmen-chomell-cuti-sekolah.html

m!ss s!mPLe said...

hye .. dtg dr segmen yg sme .. :D .. gOod luck k .. ! jom singgah blog saya .. :) .. http://misssimple30.blogspot.com/2013/05/segmen-chomell-cuti-sekolah.html

tenku butang said...

hai.. dtg kunjung balas..

err.. nak belajo cara buat perkataan dlm kotak mcm entri awk ni bole? ada tutorial x? heee..

Puteri Afiqah said...

Eiyka Rieyxa okey.. makacih :)
Nur Aqilah hai :) thanks singgah kat blog ni.. nanti saya singgah balik :)

Puteri Afiqah said...

m!ss s!mPLe hai :) thanks singgah sini.. gud luck jugak ^^