17 February 2015

Bila ada depan mata... hurm~

Image result for cute images

Assalamualaikum.. hello.. moshi2.. bonjour.. ahlan wasahlan.. annyeonghaseyo..
Hihi :D

Punyalah banyak bahasa dah ku taip... tapi,,, masih. still. Tak dak idea nak taip intro.. Haha.. Fenomena biasa bagi seorang puteri.. *okey, perasan* Ekceli, ini fenomena biasa bagi orang yang gatai tangan nak update padahal tak tahu nak taip apa. Haha.Sadis.

Maka disebabkan otak ni dah senget limaratustujuhpuluhtiga darjah, kita stret to the point je la yek. Basically, saya nak bagitau yang saya dah balik. fuh. *tarik nafas jap* Setelah penat bertungkus lumus menahan perasaan nak balik yang membuak-buak tahap infinity time kelas kimia semalam, akhirnya i'm here, duduk kat atas sofa gebu yang jauh benor bezanya dengan kerusi kayu plus keras plusplus kat sekolah tu. *Maaf cikgu chemistku. Jujur saya tak pokus*. Mana taknya,time cikgu tengah semangat gilaa ajar persamaan kimia dalam kelas, saya dah sampai kat rumah dah. Yang kat kelas tu hanya jasad. Jasad semata-semata. Time tu semangat belajar memang dah luntur, tak ubah macam disagat-sagat dengan klorok. Haip! Lepas ni saya akan sentiasa fokus time cikgu ngajar. Pinky promise, cikgu! :)



Semalam, one of the sad day in my life. One of my best teacher merangkap ustad syariah saya dah pindah. *sambung belajar lebih tepat* Huwaa.. Siyes rasa hilang. Hilang sesuatu. Teringat pulak pesan ustad tu dalam ucapan lastnya :

Setiap yang bernyawa pasti akan mati, setiap yang bertemu pasti akan berpisah,
setiap yang awal pasti ada akhirnya.


Bukan perihal ustad atau ucapannya yang ingin saya cerita. Tapi saya nak cerita pasal manusia. Ye.. saya. awak. diorang. mereka. kita 



hurm.



Manusia. Bila ada depan mata, tak hargai.
Bila dah takdak, baru nak cari
Nilah manusia. Bukan korang je. saya sekali. kita semua. Biasalah manusia, yang ada depan mata selalu tak hargai. nama pun manusia. Manusia. Lupa

Bila dah penat, sibuk, baru nak hargai masa lapang yang pernah kita ada. bila dah sakit mata, baru nak hargai nikmat mata yang terang lagi jelas. Bila ustad syariah dah nak sambung belajar, baru nak hargai betapa bestnya subjek syariah tu.


*sigh*


Jadi.. Persoalannya.. *acewah.bahas gitu*. Lagu mana kita nak atasi rasa tak menghargai ni ? Dengan je satu perkataan je. Syukur. Nampak senang, sebut senang, nak buat.. senang ke ? Huish, kalau senang,, mesti dah tak wujud lagi insan2 yang tak menghargai ni. Kan ?

Susah. Memang susah. Tapi susah tu tak mustahil kan ? yang susah tu la reward dia berjuta jutan kali besarnya. Yang penting.. cuba. Macammana ? Haha, Takmo ulas panjang-panjang. Anda lebih tahu bagaimana :)


*abaikan happy birthday tu.. cuma nak cakap benda ni comel :)*



Enjoy the little things in life..
For one day you will look back and realise
they were big things



Entri bersambung. muahaha *evil laugh*



| sayonara ~ :) |



2 conteng-conteng: