20 February 2015

dear add math,, be nice please~

Image result for dear add math letter

Dear add math, please grow up and solve your own problems.
I won't help you find your X and don't ask Y
muahaha *evil laugh* 
Dear add math,,
Jujur kukatakan, sepanjang perkenalan aku dengan dirimu, aku merasakan diriku semakin tidak berfungsi. kau yang tidak berfungsi menjadikan diriku semakin tidak berfungsi.. sedarkah dirimu apakah fungsi dirimu yang sebenar ? ku sangkakan fungsimu adalah untuk menggembirakan diriku.. tapi, sebaliknya yang berlaku.. Jadi, my dear add math, sila muhasabah diri anda dan jadikan diri anda seorang *erk* yang berfungsi
with love, student add math yang menyayangimu.

*maaf, sila abaikan. hanya berniat untuk highlight perkataan fungsi*


fuhhh... *tarik nafas lega*.. Alhamdulillah, finally homework add math ku dah siap! hahaha... feeling dah siap add math ni dah macam feeling dapat stret A plusplus espiyem.. siyes cakap.. even kertas add math tu dah macam kawah je ku tengok... banyak kawah.. berlompang sana sini... *sigh*

So,, add math had been a disaster.. especially bagi bebudak form 4 yang masih lagi berhingus meleleh- leleh dalam dunia upper form ni.. Apesal add math ni susah sangat yerk ? haha.. Even add math ni susah tahap nak meninggal, tapi jujur saya cakap, saya suka gilaa ngan subjek add math. *bukan nak bajet tapi realiti* ditambah lagi ngan cikgu add mathnye yang sangat semangad,, *saya respect gilaa itu cikgu* lagi la spirit of the add math ni makin membuak- buak..

Ingat lagi waktu first2 saya belajar add math.. Fuhh,, rasa down, fed up, rasa nak hantuk kepala ni kat dinding, bila dah putus,, flush kepala ni kat toilet.. *sadis kan*.. Pastu,, saya try and try and try and try sampai lenguh satu badan ni.. Try ape ? ubah mindset. mindset add math tu senang. and akhirnya.. *ting!!* senanglah dia.. haha

tapi...



benda tu hanya kekal sampai la saya balik rumah.. Cikgu bekalkan kitorang ngan homework add math.. Ya Allah, cuma Allah je yang tau kesengsaraan saya..


Meh saya story...


Saya start buat add math hari... rabu kot.. tajuk Fungsi.. tengok je soalan, pergh.. berbinar kepala otak.. banyak sangat soalan level tinggi bak gunung everest.. *generasi kbat la katakan* so, bila daku tak reti nak jawab, daku pon tanye la kakak- kakakku.. tapi....... *hampa*.... kakak2 ku pon tak reti nak jawab. huwaa. endingnya, kakakku dimarahi. padahal bukan diorang tak tolong, tapi diorang tak reti wa tak ingat. sobsob. saya nangis. nangis sebab add math. lawaknye..

Esoknya, saya pon bukak buku add math dengan semangat untuk membalas dendam kesumat yang menjadi lemak tepu dalam hati.. cehh, tapi semangat tu masih tak cukup untuk defeat add math tu.. resultnya lagi sekali,, hampa. Cis, saya geram. Geram lalu membuka laptop dengan niat nak lepas tension. haha.. bukak la game Candy crush soda saga. bukak bukak je.. arghhh, i feel like screaming !
main point dia, save the bear.. menatang apa pulak nak save the bear ni.. mana la aku nak tau. aish., saya betul2 tak faham macammana la orang boleh addict sangat dengan game ni.. game ni makin buat orang tension adelah.. saya pon main jelah game ni tanpa ade perasaan. nyawa habis, bearnya tak tersave lagi.. fuhhh.. *maaf pencipta candy crush, anda gagal memikat hati saya. mohon jangan terasa*


*ish, ni ngutuk add math ke ngutuk candy crush? *

maka saya pon tension lalu menutup laptop beserta mata saya.... *zzz*


So, apa motif entri ni sebenarnya ? Haha, siyes takde motif.. sia- sia je kan korang bace entri ni.. *sila lempang saya laju- laju* Konklusinya, nak buat add math ni perlukan kesabaran yang tinggi and secondly,, jangan pernah bazirkan air mata anda hanya untuk add math. jangan. titik. noktah. so, mulai detik ini, saya berazam untuk mencintai add math dengan sepenuh hati saya.. Jadi add math, cintailah saya~

*Siapa yang terer add math tu cer ngaku sikit.. wa tabik sama lu..*


http://cikdoodle94.blogspot.com/
nak share sikit. ni blog kawan saya.. singgah2 la yerk.


Lastly,, cuma nak pesan untuk diri sendiri
" Allah is bigger than your problems "


*dush. gedebuk. tettt...* pengsan



kakak saya ada tanya golgi appparatus dalam bm apa. saya jawab dengan bangganya 'jasad golgi'
hahahaha *gelak*
lawak kan?
cakaplah lawak.
yes.



| sayonara~ :)|




3 conteng-conteng:

Miss Xyz said...

Ahaha dulu saya prnh dpt C utk addmth, stlh latihan gigih, rasa x prcaya boleh dpt A-. Pastu yg sedihnya, exam strusnya dpt D balik.

Konklusinya, addmath ni complicated, jgn pernah berhenti buat latihan kahkahkah

Puteri Afiqah said...

@Miss Xyz jyeah ! add math memang complicated.. mekasih atas semngadnye :)

tashira said...

add math? math yg biasa tu lagilah kite dah tak suka. haha dari tahun 5 lagi tak suka bnda yg berkaitan dgn maths hahaha